Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med DHL Ombud (1-3 dagar), levereras till närmaste utlämningsombud. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Det finns även möjlghet att hämta dina varor i Hudiksvall på Norra Industrivägen, överenskommelse sker per telefon efter lagd order.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 599 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer Läs mer här.

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.

Retur- och bytesrätten gäller inte mönster. Alla banderoller ska finnas kvar på garnerna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

Kontakta mig på info@garnigladahudik.se alt per telefon innan du returnerar dina varor så kan vi tillsammans komma överens om bästa möjliga leveranssätt för dig som kund.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.

Betalningsalternativ

Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. buiken har inte några amdra betalningsalternativ eftersom klarna tillhandahåller både faktura och direktbetalning som alternativ. 

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

RESERVATIONER

Garn i Glada Hudik reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Butiken kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna webbsida.

Garn i Glada Hudik förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

LAGEN OM DISTANSHANDEL

Garn i Glada Hudik följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen